söndag 17 februari 2013

Yes, här kommer nu andra delen av mitt Sleek paket! Har verkligen dragit ut på det nu - allt för att jag kanske skulle hunnit testa och visat någon sminkning (inte för att jag är proffs på det men). Men icket, jag försöker hålla borta allt smink från mitt ansikte och istället mata på som bara attans med ansiktskräm. Jag har då dagkräm, nattkräm, serum, rengöring för känslig hy och peeling men icket att det blir bättre. Måste kanske införskaffa mig någonting nytt. Tips någon? För jag håller då på att bli galen. Men det är väl dom tiderna nu när det är kallt och jävligt för jag kan då säga att hela min kropp är likadan och jag blir på riktigt knäpp. Aja, tillbaka till paketet.

Ögonskuggorna då. Många som beställt dom här ögonskuggorna har upplevt att de har varit en hel del löst puder både i och på utsidan av förpackningen. Jag upplevde det inte alls som mycket, men visst det fanns en del inuti paletterna som ni kommer se på bilderna nedan. I en utav de tre förpackningarna där det hade fallit en del skugga och så var det även på utsidan. Det var den sista förpackningen som jag öppnade och såg redan på utsidan av paletten att det var lös skugga så jag hann bli ganska orolig att det var någonting som var trasigt. Men när jag öppnade den så såg jag att allting var helt, bara puder som lossnat från tre eller fyra färger men absolut ingenting som gjorde någonting. Och förlåt för de mindre bra bilderna.



Första paletten då - Bad Girl. Med mer mörka kalla färger så att man lätt kan skapa en mer dramatisk look.
En sak jag gillar starkt med dom här paletterna är att det finns både matta och skimrande skuggor så att man får en variation. I alla paletter finns det en matt svart/mörkgrå skugga.


Andra paletten jag valde var Sunset. Jag älskar att ha varma, naturliga färger på mina skuggor för att det framhäver det kalla blåa i mina ögon och skapar extremt bra kontrast vilket jag älskar. Så jag har ofta en orange eller mörkare rosa som bas och sedan en varm brun som mörkare skugga.


Tredje och sista paletten jag beställde var Au Naturel. Som namnet säger en palett med skuggor i naturliga färger vilket är perfekt till vardags och när man ska ut och resa eller så. Man vill ju aldrig dra med sig mycket. Även den här paletten har både matta och skimrande ögonskuggor så det går lätt att få till en med festlig sminkning med bara de här skuggorna. Är även ett billigare alternativ till Naked- paletten av Urban Decay. Det var den här paletten som hade mest fall och som ni ser så är alla skuggor hela.


Någonting annat om de här ögonskuggorna är att de känns nästan krämiga i konsistensen. De har helt fantastiska pigment känns extremt lättarbetade! Jag bara längtar tills jag får testa att skapa en sminkning med dom här. Här nedan ser ni ett smakprov på några färger. Här har jag bara tagit lite skugga på en utav de applikatorer som följde med paletterna och satt på handen.



1 kommentar:

evelina bogdanoff sa...

http://www.kicks.se/bliss--b254/hudvard/ansikte-c172/triple-oxygen-instant-energizing-mask--p21354 TESTA DEN!! Den är riktigt bra :)

Märkte nu att även min syster skrivit ett omdöme på den? Haha