onsdag 23 februari 2011

Punkt 7 - Min bästa vän

Min bästa vän, jag har många vänner.
Några bättre än andra.
Jag har de som jag skulle se som min allra bästa vän.
Alla glider man ifrån då och då men det finns dom som jag idag
faktiskt kan säga att jag fortfarande kommer umgås med om 5 år.
Vissa säger att man tar någonting för givet.
Jag skulle mer säga att alla har vi perioder, faser och steg i våra liv
som vi måste gå igenom. Ensam eller inte beror helt på personen och situationen.
Man är med varandra mer eller mindre.
Och det är inte för att man slutar älska en person utan för att det är bara så det är.
Vi ska växa upp och bli vuxna. Komma på vad vi vill med våra liv.
Vissa vill börja bilda familj och andra bara festa, resa och leva livet
medans dom fortfarande är unga och faktiskt inte bestämt vad de ska göra än.
Och det är okej, för alla är vi olika.

Men det gäller att visa att man fortfarande bryr sig
och att man finns där även om det inte alltid kan kännas så.
Att visa sin uppskattning och hur mycket de personerna i ditt liv verkligen betyder.

1 kommentar:

lilljohanna sa...

gu vad du är bra på att skriva hjärtat! :)