tisdag 8 december 2009

Jag ville aldrig bli som du.
Så förändras jag inte snart,
och det här är allt jag skulle bli,
då dör jag.


Snälla, ett tal på fem minuter ska väl inte vara så svårt? Ensamhet hit och ensamhet dit. Min mage är ensam, den saknar mat. Orkar. Inte. Gå. Ner. Jag orkar inte vara hemma och göra läxor mer. Jag orkar inte fara till skolan kvart över åtta imorgon när jag egentligen börjar tio. Jag orkar inte att inte ha pengar. Jag orkar inte att frysa om fötterna. Jag orkar inte. Less_Tjej_91, javisst. Men vem bryr sig?


Hej ensamhet!
Jag är less på dig,
för vi har gått hand i hand allt för länge nu.


Snälla mister ensamhet, säg farväl?
Vi ses ändå nångång, nånstans.
En annan tid,
men kanske samma plats?

Snälla mister ensamhet,
lämna mig ensam för en stund.
Ge mig tid så att jag hinner sakna dig.

Inga kommentarer: