måndag 15 december 2008

My breath fogged up the glass and so I drew a new face and I laughed.

Jag vill bli pappa.
Ni vet vara den som slipper ungen mest och får göra allt det tunga arbetet. Som till exempel skotta, bära in möbler, laga saker. Och vad om jag skulle bli det. Tufft. Och vad om allt det andra som jag ville, verkligen ville, också skulle bli av. Om jag skulle förändra mig efter mig själv och inte på grund av andra. Tänk om jag kunde leva efter mina egna regler och inte allt trams. Jag skulle vara känd, tjock när det kom till mat och smal annars, ha världens snyggaste nyckelben samt vara blek och mörk hårig på vintern och helt tvärt om på sommaren. Stark, kretiv, bäst på allt, ha sjukt bra syn och kunna flyga. Jag skulle sätta alla kalla och hårda människor på plats och de som bara har någon sjukdom i huvudet skulle jag sätta i bur på stan.

Inga kommentarer: