söndag 30 november 2008

One, two, three- counting out the signs we see.
Like an apple on a tree, hiding out behind the leaves.
I was difficult to reach but you picked me.


Första advent var det idag ja. Det har jag inte ens märkt eller tänkt på. Jag har bara varit inne i min dator och i att ha en lugn, plugg- söndag! Jag orkar inte gå till skolan imorgon, orkar inte! Trots att jag bara varit hemma i helgen. Vilat, sett på film och läst. Tjockat mig lite för mycket och visst känns det som om att jag skulle kunna rulla några centimeter. Men det är inte det. Utan jag orkar bara inte. Precis som johanna skrev (
www.lilljohanna.blogspot.com ) ;

'På alla veckor av skolan som gått, har jag inte ens unnat mig en tanke 'ååh,
skola imorgon' Inte ens på söndagar, mer än om jag haft en rejäl baksmälla,
vilket jag inte tror har inträffat. Men idag känner jag bara, Jul Lov Nu? Som om måttet är rågat, jag måste få vila.'

Och det är sjukt, för exakt så har jag känt idag. ( Och slutet av veckan som var. ) Jag orkar inte mer. Är det någon gång, någonstans som jag skulle bli självdestruktiv så är det nu. Nu dör jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Svar x2: Bella har slava pga sjukt torra ögon.
Alla säger att böckerna till twilight är 1000 ggr bättre, jag skulle vilja läsa dom men har tyvärr ingen tid. äckelskola!!

Jag känner precis som du!! man orkar inte gå till skolan. men jag blir helt mkt efter bara om jag är borta en dag. så det är jobbigt.