söndag 2 november 2008

Då kommer det lite mera om helgen.
Vi for omkring tolv. Då skulle vi först till Skellefteå där som skulle spela en match, det har jag ju redan sagt. Jag glömde säga att en skellefteå spelare tacklade domaren så att han flög, sedan så åkte spelaren över domarens hand så att den skars upp. Han fick åka och sy och in med en ny domare.

På kvällen stötte vi ihop med några timrå spelare. Och jag tvekar inte att säga att det var några utav de töntigaste människorna jag träffat. Hursom helst så tog jag farväl med ett 'vi syns på söndag när Luleå vinner över er!' Dom hade nämligen snackat om hur dåliga Luleå var och om hur överlägset dom skulle vinna.

Lördag, frukost. Godaste målet på dagen hade man kunnat tro vid det tillfället. Sedan blev det bad för Evelinas del. Det var bara hon som var modig nog! Efter det var det bara att dra på sig kläder och sticka till ishallen. Då skulle Luleå möta Modo och det var en minst sagt intressant match. Underhållande och händelserik. Det blev utvisningar var och varannan minut. Och jag tror det var sju spelare från Modo som skickades ut och två från Luleå. Plus att en tränare var tvungen att gå och sätta sig på läktaren. Det hela slutade i alla fall med att Luleå vann.

Stress till stan. Hade två timmare på oss tills det stängde om inte mindre. Matchen hade blivit så fördröjd av allt tjafs och avblåsningar. Vi sprang runt som tokar och jag hittade mig en klänning, ett linne och ett bälte. Allt blev 279 riksdaler och jag var nöjd. Dock hittade jag mig inga skor men får val fortsätta leta.

Sedan bar det av tillbaka till ishallen där Luleå skulle möta Björklöven. Jag kommer inte ihåg den matchen så mycket. Men jag tror att Luleå låg under ända till sista perioden då dom kom igen och det slutade lika. En sak som jag kommer ihåg var i alla fall att föräldrarna hejade på som bara den och skrek och klappade.

Middag åt vi på Stefan&Nettans hotell i stan. Jag åt en Club Sandwich(?) för 139:- Och det var den faktiskt värd så god som den var! Ett samtal som kom upp efter middagen var maten som pojkarna blev serverade. Tanten som skulle servera hade grävt sig i röven och sedan tagit upp lite potatis och lagt på pojkarnas tallrikar. Den maten slängdes på direkten. Och när Stefan skulle köpa sig kaffe i kiosken så hade det kommit fram en mörk kille med halsduken för munnen och huva som skulle ta betalt och hans kommentar var; Är vi på pundar sidan eller vad? Jag antar dock att han inte sa den högt. Och sen var det en massa runt det men jag har väl inte det bästa minne och jag är sämst på att förklara saker.

Idag spelade då dom mot Timrå och där skulle dom ju vinna. Det hade jag ju sagt? Och det gjorde dom. Perfekt! Första målet kom efter bara 25 sekunder eller någonting sånt.

Jag är för trött för att skriva mer utförligt just nu och någonsin ;)

Men jag får inte glömma Evelinas utbrott mot hon i kiosken. Eller det hela började med att Evelina och Johanna Nilsson skulle köpa var sin stripsmeny. Evelina skulle ha en strips och två drickor + en mugg. När Evelina skulle hämta sina strips så hade hon fortfarande inte fått drickorna och bad om att få dom också. Och det gjorde hon. Sedan skulle vi vänta på Johannas strips. ( okej, jag hoppar över början. Men hon i kassa var i alla fall väldigt otrevlig och dryg mot Johanna. ) Sedan ropade hon tillbaka Evelina och skulle ha tillbaka drickorna för Evelina hade tydligen redan fått dom och nu hade hon bett om två till. Och Evelina drog genast på finn- humöret. 'JAG HAR BETALAT FÖR DOM HÄR OCH SMNDJHKD D:...' Hon i kiosken sa bara 'Gå härifrån!' Så Evelina tog drickorna och gick. När vi kom fram till läktaren skulle Johannas mamma smaka lite grann och dom var tydligen iskalla. Så hon gick tillbaka med dom. Då hade hon i kassan tydligen sagt: 'Dom började bråka med mig.... Jag gör inga stripsmenyer, dom kan inte bli varmare.' Min och Evelinas var varm? Fast vi är typ matförgiftade. Helt otroligt sjuk i huvudet i alla fall.

Ska väl se film eller nå nu, sen sova. Grymt jobbigt med skola imorgon. Gonatt!

1 kommentar:

Anonym sa...

den var ju hur bra som helst!