måndag 1 september 2008

'Jag tror inte på vetenskapen, jag tror på drömmar och längtan.'

kort vad min dag har bestått av;
sovmorgon, skola, ofattbar hunger & mindre god mat, städning, ica maxi, slöseri av pengar, avundsjuka, längtar, drömmar, hopp och förväntan, smärta, skratt och en massa vatten, ett flertal födelsedagsbarn ( alla är vi ju barn ) och inte minst sett serier. Det måste vara min stora passion eller någonting. Sen har jag kommit fram till att jag är en tyst, hemlighetsfull och ganska smart människa som gillar att spendera tid för sig själv. Fast som älskar när det händer någonting bara för att slippa tänka. Grubbla är en utav mina rädslor och jag älskar att bli skrämd men är rädd för fobier ( som jag har alldeles för många ). Jag hatar mat men älskar allting som är onyttigt, men på senare dar har det förändrats ganska mycket. Det är därför som jag mår bättre, sover bättre och är mer positiv. Jag gråter ganska ofta och ibland är det för ingenting alls. Fast egentligen tror jag att det är för sådant som jag har någonstans långt inom mig. Sånt som har gått vilse medans de letat ut ni vet? Men jag känner mig inte misslyckad bara missanpassad. Min hund är ett bra sällskap och hon gör mig lycklig när jag hör henne andas. Jag har även kommit fram till att jag har för mycket tid för att göra till exempel sånt här. Nu hade jag kunnat se en film, läsa eller sova. Jag har en negativ dag trots att jag är lycklig eftersom att jag är bäst på att övertala mina föräldrar. Har fått ett par mjukismyxor idag ( jag ser det som kärlek och ger dom en vänlig smekning varje gång jag går förbi dom. ) Har öven köpt mig en stor peppar salami korv på hela 300 gram för bara 29. 90 samt en liter fil som jag ska mumsa på imorgon bitti. Det kommer med stor sannolikhet att även bli min middag om inte min mamma kommer på någonting finurligt och gott. Är helt emot potatis, ris, makaroner och bönor. Kött är gott. Omega3 kan få en liten puss bara för att jag tar det flytande på en sked varje dag. Och det betyder inge fisk fast jag blir fortfarande smart. Puss!

Inga kommentarer: