tisdag 18 december 2007

is it really worth it?


FINNS BARA BOKSTAVER TILL Z.
tank prickar..

att varlden var for liten? det har jag aldrig trott forran nu. jag kommer typ lata som varsta insatta miljo freaket, men det kanske ar det jag har blivit. det skulle da bara gora mig glad. for jag fattar inte hur manniskor kan bry sig sa lite. det ar val varlden vi ska bry oss om? det ar ju anda dar vi bor, lever. nar man sitter har i thailand forstar man hur himla lite bilar vi har i sverige, men nar man val ar dar sa ser det sa mycket ut. att varje lite bil, moped, flygplan och ja - bat slapper ut sa himla myvket avgaser. att allting blir fororenat och forstors. om nagra ar kommer manniskorna inse att dom forstor det enda vi har. men da kan det vara forsent. kanske ar det forsent redan nu? kan vi inte bara tanka framat, pa vara blivande barn och barnbarn. vill man inte att dom ska fa ett bra liv och slippa vara med om varldens undergang? man maste tanka langre! nejdu, helvete. nagonting maste det ju ga att gora. for jag vill inte bara sitta har och se hur jorden brinner upp. jag vill ha ett liv, ett langt liv och kanske jag nagongang far barn och nog vill jag att dom ocksa ska ha ett bra och liv. nu blev det for mycket dramatik tycker jag..


varmtvarmtvarmt, fast vad kan man forvanta sig? jag har nu varit i thailand i fyra dagar. visst blir det sa? har helt tappat dagar och tid. man ater nar man ar hungrig och sover nar man ar trott. jag undrar om det finns nagon har som haller reda pa tiden. det skulle vara djuren i sa fall. det later sa laskigt mysigt nar man hor alla grodor och syrsor i buskarna. man ser dom inte men dom ar dar. mopederna snuschar forbi utanfor och thailandrarna pratar bakom mig. tjejerna i receptionen forsoker lara mig thai men jag vagar inte saga nagonting. dom ar ratt sa tuffa dar dom sitter i sina rosa saronger (?) och babblar pa krasslig engelska. visst, jag ar inte sa mycket battre sjalv och dom pratar da mer an mig. jag saknar fortfarande sverige. mest for att det ar dar alla finns. annars skulle jag latt flytta hit, eller bara nagonstans. men jag ar for fast i sno. jag ar kar i sno. julen kanns sa langt borta nar man sitter har i varmen och steker. vad ar det nu, typ sex dagar och det kanns inte ens nastan! overallt dar man gar ser man tomtar och glitter. lite da och da kommer det julgranar. dom firar inte ens jul har anda har dom mer pynt an vad vi har i sverige. fast jag kanner fortfarande ingen julkansla. jag har en liten onskelista:

  1. pengar
  2. pissmyra&katt
  3. bli brun (!!!)

sen klarar jag mig utan det mesta. jag avlider utan pM&eK. kan inte nu rymma till mig? (A) det skulle vara den basta presenten EVEEER! baiiiz, synd att jag aldrig far den.

hemligt meddelande till lillis;

sotnos, jag har trist och du verkar ha det anny tristare. jag saknar dig och jag onskar att jag vore hemma just nu. bara sa att jag skulle kunna mysa i dit stokiga rum, dricka cola och lata mig.

Inga kommentarer: