söndag 23 december 2007

hearts all over the world tonight

baiiiiiiiiiiiizapor, maste man vara sa himla trott hela tiden? jag vill vara vaken, pigg som en piggelin och bara orka med allting som hander runt omkring. menneeeeeejda! istallet ligger jag och sover bort hela dagarna och ar lika trott pa kvallen i alla fall. vad hande med all den ork man en gang hade? jag ska vara ung och livlig, jag ska leva. uptacka nya saker och helt enkelt ha kul. inte ligga inne och bara do. det hinner jag med annars.

doende manniskor pa sjukhus, det ar varan framtid. det ar sa du och jag slutar. precis som alla andra. kommer man alltid vara bara en i mangden eller blir man nagon mer speciell tillslut? knappast, man gor ju bara samma sak varenda dag. det ar som man brukar saga; same shit, diffrent day. alla nar nagon gang den punkten i sitt liv da man onskar att man skulle gjort nagonting annorluda. visst, det finns flera saker i sitt liv man angrar och da man gjort fel val. men jag menar nagonting riktigt stort. det kan vara allt fran att man valt fel karriar till att man stangt in sig sjalv, att man inte har levt fullt ut. den dagen da jag ligger pa sjukhuset, andas in den alldeles for rena doften ska jag inte tanka pa de saker jag skulle gjort utan det jag faktiskt gjorde.

Inga kommentarer: