måndag 11 februari 2013

Läser igenom gamla inlägg för att se vad jag bloggade om förut. Hittade en såndär lista när man svarar på en fråga om dagen.
Det var ganska intressant så jag tänkte dela med mig av det igen.  Kanske mest för att jag ska slippa gå tillbaka ända till 2010 i arkivet. Jag lägger upp de dagar jag känner för. Ibland en & en och ibland flera. Försöker göra det så lättläst som möjligt.

11 februari 2010 
Dag 01 – Om mig

Siv Hannah Viktoria Hvitman (hade inte bytt namn här - skumt! dock har jag alltid varit en Hedalm)
Född 910803. Lejon.

Lejon vill hemskt gärna bli ordentligt bortskämd och ha precis all uppmärksamhet.
Det är ett ståtligt barn, som tidigt förstår när man säger vackra saker om henne.
Hon besitter därför ett stark självförtroende men även en väldig charm som få människor kan stå emot.
Ett lejon visar väldigt tydligt vad hon vill, med en röst som hörs och inte kan bli ignorerad.

Lejon är ärliga och vågar säga sin åsikt. Samtidigt är de varma människor som är lätta att tycka om.
De är mer jordnära och hemmakära än de andra eldtecknen.
Deras hem är deras borg och de är måna om traditioner och tryggheten som familjen för med sig. 

Lejon är starka personligheter, naturliga ledare som gillar att stå i centrum. De är utåtriktade och gillar att
synas och märkas mycket. De har inget emot att bli beundrade. Självförtroendet är på topp och de utmärker
sig genom att vara karismatiska. Lejon är ett stolt stjärntecken som avskyr att förlora sin värdighet. 

De är duktiga på att sälja sig själva och kan vara lite egocentrerade. Även om de tycker om fasta punkter så
kan de också vara ganska äventyrliga och de tycker om spänning. 

Lejon kan ha lite svårt för att lämna plats åt andra och de erkänner inte heller gärna att de har fel. 

Lördagsbarn är starka, gör alla heder, ska mödorna trycka och kunskap bära.
De får arbeta för födan och slita hårt.
De som är födda på en lördag, har sällan tur med kärlek. 
De har vanligen lycka med sig i handel och penningaffärer.

Och vad tycker då jag? 
Jag är envis, uppmärksam och vill alltid lyckas, även fast det inte går.
När jag då väl misslyckas försöker jag att ta till mig mina fel och rätta till dom.
Så att jag inte gör om samma misstag flera gånger.
Jag skäms mycket just för att jag aldrig vill göra fel. Jag är feg och hatar att chansa.
Har fått lära mig att livet aldrig är enkelt och motgångar föder framsteg.
Man får aldrig ge upp, får aldrig visa sig svag och passa sig för vem man litar på.
Att man aldrig ska ta något eller någon förgivet, hur svårt det än är.
Erkänna sina misstag. Förlåta men aldrig glömma.
Ta vara på livet, för man vet aldrig när det tar slut.
Försöka vara så positiv som man bara kan. Stå för det man tycker.
Men viktigaste av allt: Att man alltid ska vara sig själv.

Inga kommentarer: