torsdag 17 februari 2011

Ge mig, Asos.



5 kommentarer:

LADY J sa...

Hej. Akryl och gelé är egentlige samma material fast i olika form och man bygger lite olika. Akryl är starkare och tål stötar bättre utan att gå sönder lika lätt som gele. Gele är däremot mer vattentåligt dvs. att man inte får släpp (material börjar släppa från ens egna nagel) av vatten. Gele är bättre för dem som får hålla på mycket med vatten i sin vardag. Designmässigt anses det vara lättare att hålla på med gele eftersom det stelnar först då man stoppar det under en UV lampa, akryl däremot stelnar på 45 sekunder så man måste vara snabb på att applicera det rätt på en gång. Däremot kan man göra 3D andast av akryl. Därför är det bra att kunna både gele och akryl.

Hur jag kom på att börja med naglar var för att jag för första gången gjorde naglar i Thailand, hade dem i 7 veckor och de hade vuxit ut så mycket att jag var tvngen att ta bort eller fylla på. Så jag bestämde för att beställa hem lite grejer för att fylla ut mina egna naglar. Sedan började jag att beställa massa glitter utan att ens planera att göra naglar på andra. När paketen väl kom ringde jag mina polare som fick vara mina provkaniner ahah =) så det blev väldigt automatiskt. Jag vill verkligen jobba med naglar i framtiden då jag tror att jag kan utvecklas mycket inom det. Helst vill jag ha egen salong, vilket jag ska ha om några år då jag har mer utbildningar inom skönhet =)

Ekevald sa...

Asos har så sjukt fina kläder:O
Har du beställt därifrån någon gång?:)
kram

LADY J sa...

Inget att tacka för ju =)

Tack så jättemycket, jag hoppas verkligen det! Bara jag inte blir less, för jag har ju den tendensen att starta 1000tals projekt som aldrig blir slutförda.

Måste också passa på att säga att du lägger upp otroligt fina bilder i din blogg. Sånna som jag personligen älskar och kan inte slita blicken ifrån. Undrar var du hittar allt! =D

LADY J sa...

Om du vill göra hos mig är det bara att mejla till kyssars@live.se annars har vi xtremebeauty som är dubbelt så dyra =)

Tack =D Måste genast kolla där!

Ekevald sa...

Aha okej:)
jaa de har så mycket snyggt men det är ju så dyrt ochså:(
ja det tycker jag:)
nae fast jag vill men e man fattig student så e man:)
Kram