tisdag 29 september 2009

Okej.. En sak jag verkligen inte förstår mig på är när folk tar kort på sig själva, posande med deras dricka. Alltså.. Jag förstår om man har köpt någon fräsig drink eller dylikt. Och visst, man kanske är full nån gång och gör det. Men med vanlig cider eller öl? Och varje gång?! Ska det vara fränt eller nå? Och små fjortonåringar som posar med 2.25% cider.. Behöver vi ens gå in på det?

En annan sak jag har börjat märka på sistone är att folk försöker så förbannat till att 'ha en egen stil.' Men det dom inte tänker på är att i en stad som Luleå så spelar det ingen roll vad man har på sig för att alla andra kommer köpa det ändå. Det är ingen en stor stad med många affärer. Man får ta det man har och mixa och matcha på olika sätt i stället. Don't overdo it!! För det är det många som gör.

Fast ja, vem är jag att säga så. Jag skiter i vad jag har på mig bara jag trivs i det. Vissa gånger är det mer genomtänkt än andra. Dock väldigt sällan. Men vad ska jag göra. Jag börjar bli less på alla randiga tröjor från Gina som alla tjejer med liknande frisyrer, liknande skor, liknande väskor och liknande halsdukar har på sig. Alla ser nästan likadana ut. Allt jag säger är skippa Gina för en gång skull. Eller köp en större storlek. Gör någonting kul. Någonting annorlunda. Det fixar sig.

1 kommentar:

ellan sa...

bra skivet hannah :) haha jag lovar dig, i gällivare är det ännu värre! ALLA har på sig likadana kläder, det är nästan läskigt