torsdag 18 juni 2009

nolltvå:förtiofem

Jag googlar 'Hur man kokar ett ägg.'

Hittar svaret 'Aha! Mitt ämne!
-Man kokar upp vattnet(högsta värmen)
-Sen (när det kokar) Lägger du i äggen utan att dom knäcks
- Ställ omedelbart en klocka på runt fem/sex minuter för lösa ägg.
-Ta upp äggen.
-Ät dom'

Jag följer instruktionerna på pricken, förutom tiden på äggen eftersom att jag vill ha dom hårdkokta. Och när det gått ca åtta minuter tänker jag att äggen ska vara klara att äta. Men till min förskräckning så har mitt ägg bajsat. Jag misslyckades på punkt två. 'Sen lägger du i äggen utan att dom knäcks.' Fail.

Jag tar ut det ägg som inte gått sönder och lägger det på diskbänken medans jag ska tömma kastrullen på äggbajset. Jag häller ut vattnet, slänger ägget i komposten och fortsätter skölja ur kastrullen. BOOM! Jag har nu lagt handen över mitt såkallade hårdkokta ägg, som var löst! Fail.

Där var äggen förstörda. Så lita aldrig på google gott folk! Förra gången var det köttfärsen.. Jag får börja leva på våfflor, plättar, nudlar, varma mackor, fil&flingor, pommes och mikromat. Sånt jag kan helt enkelt. NU: nötter.

Inga kommentarer: