lördag 25 april 2009

if songs could kill this one's for you..

Jag jag någonsin nämt hur dumma i huvudet mina klasskamrater är? Happ, då gör jag det nu. Igår fick någon den idén att vi skulle på roadtrip, utan exakt destanation. Eller ja.. Efter mer än några timmar i bil med Lena vid ratten hade vi hunnit få oss fler än en hjärtattack. Den värsta när Sara såg en älg brevid/på vägen, det visade sig vara tre, hon skrek som en stucken gris och vi trodde att vi skulle dö.

Vid tolv- halv ett befann vi oss i det legendariska Pello. Körde till finland där det var väldigt mycket folk som körde runt med bil och lekte. Det fanns en liten kiosk som var öppen på andra sidan gatan. Gulligt.

Kvart i två var vi på väg hem igen. Sofia säger: Nu måste vi hålla oss vakna så att det inte blir så tråkigt för Lena. Efter kanske tjugo minuter sover både hon och Sara som små barn. Just när vi passerat Övertorneå skriker Lena och det hörs en duns. 'JAG KÖRDE PÅ EN KANIN!' Vid det laget hade vi sett 20-1 harar enligt Sofia.

Jag somnade när vi kört förbi kalix, förlåt Lena, och vaknade är vi körde förbi Råneå. Tur det, jag verkade vara den enda som visste vägen hem. Halv sex låste jag försiktigt upp dörren och smög mig upp för att falla ner i sängen. Jag somnade nästan med kläderna på.

Inga kommentarer: