onsdag 7 januari 2009

Someday I'm gonna be free and they won't try to kill me for being me. I'm gonna die, you gonna die, we gonna die. Someday one day I said.

Klockan är nu tre och jag har försökt sova sen halv två. Men jag har mörker ångest och skulle just nu kunna hänga mig. Eller springa in i väggen med huvudet först så att jag slocknade på en sekund. Jag får för mig att någon ligger i fotändan av sängen och ligger ihopkurad i övre delen. Johannas dröm hjälper inte heller. Precis som skogen och tystnaden. Nog är det tur att man har musik och hundar.

Jag har börjat läsa boken ( breaking dawn ) och vill inte sluta. Jag har försökt spara den så länge som det gick men nu gav jag till slut upp och läste det första kapitlet. Sen var det ju kört. Den är lite dum i huvudet enligt mig men jag förtsätter att läsa jag. Jag måste hänga upp tavlan jag fick av lena också! Men var? Ännu ett problem som ska lösas. Som om att det inte fanns nog många.
Men saker löser sig med tiden. Det gör dom alltid, någonting jag lärt mig. Eller försöker. Och det går rätt bra ändå. Och när jag får körkort så löser sig ännu fler saker. Oförglömligt.

eh, jag vet inte ens vad jag gör. men tänker väl mest på allting. på det som
jag sabbat genom att skjuta upp allting hela tiden. jävla as, jag har sabbat
någonting som kunde varit resten av mitt liv, nu är det aldrig. orden var som
hårdast när jag satt där och även om jag inte insett att jag hade tappat dig
föralltid så tog dom djupt som fan. jag har nog inte insett det riktigt ännu. du
ska vara med mig föralltid ändå. japp, båda två i resten av mitt liv.

Jag läser gamla blogginlägg. De mesta ovettiga. Jag kommer inte ihåg vad jag tänkte alla gånger heller.

jag grät idag, för en jävla lotionflaska! ibland förstår jag mig inte på mig
själv. det är sjukt, vem gråter för en flaska? eller alltså, korken gick sönder.
men ändå! ohmy.


Här skrattade jag lite. Fast sen kom jag på hur förtvivlad jag verkligen var. Och jag har ingen aning om varför. Eller jo, den gick sönder. Men varför denna förtvivlan?

Jag saknar sommaren, jag saknar Johnny Cash och solen. Håkan Hellström och svettiga människor, hoppandes som tokar. Om vi alla hoppar på tre så kanske vi rubbar jordens bana? Jag vill åka båt med johannas pappa. Sittandes där fram, solande och njutande. Av vädret, vinden, farten, sällskapet och musiken. Baka tårta, trots att grädden blev som kaffeost. Rosorna blev snygga och jag var nöjd. Kunna vara ute hela nätterna utan att klä på sig allting som man äger. Nattbad med Evelina och Adam&co. Efter en mindre lyckad kväll då duschen och en tös på vespa räddade mig. Jag blev bjuden på Hot dog, fast tappade korven i farten tur att brödet och dressing smakar mumma! Varmt regn och rengbågar. Göteborg och grillad mat.

När jag läser igenom allt påminns jag bara hur mycket jag förändrats. Jag som trodde jag skulle bli bättre om man nu säger så. Nu stänger jag in mig mer än någonsin. Och det spelar ingen roll hur mycket jag vill komma ut det går inte. Jag har låst in mig själv och nu sitter jag här. Ohjälplig, mörkrädd och förändrad. Precis som om jag vore en främling för mig själv. Tur att allting inte förändas i alla fall.

2 kommentarer:

evelina bogdanoff sa...

Ja, alla har vi väl förändrats. Men du är fortfarande den bästa vännen :(

&... hur.. är det, egentligen? :/ Ja, du stänger in dig själv. Stopit!

Anonym sa...

Vadå "också"? Har du det eller? :P

Jag har bytt rum med Linda eftersom hon ville ha ett större rum när Luke skulle flytta in. Men nu har de flyttat så då har vi en soffa med tv osv där inne, och det är jag som använder rummet. :)

Mitt dygn är inte heller vänt och jag har en del läxor som skulle ha varit klara vid det här laget. Men det är okej ändå, för jag vet att allt ändå kommer att komma in i tid. :P

Jag hoppas du tar dig ur denna ångest. Jag vet hur det kan kännas. Det är svårt att säga någonting "vist" när jag inte vet så mycket. Men livet går vidare och det kommer alltid att komma mörka stunder. Hur som helst så kommer allting att ordna sig, som du själv skrev. Jag hoppas allting ordnar sig snart. =)

Ps. Jag lever för somrarna! ;) Resten av året är bara en väntan till nästa sommar. Haha..