torsdag 4 september 2008

You're either the person you are or the person you're trying to be.

Det visade sig att jag hade halsfluss. Och kul, i morse så tänkte jag 'äh, det är lugnt inte behöver jag duscha om jag bara ska till vårdcentralen och sen eventuellt apoteket på örnäset.' Först var det då vårdcentralen och det gick snabbt han behövde bara kolla i min hals för att konstatera att det var halsfluss. Så jag blev skickad till närmaste apotek. Så jag hoppade på bussen till örnäset. När jag kommer dit så visar det sig att det pencillinet som jag skulle ha var slut. Saker ska inte vara slut på ett apotek. Dom försvarade sig med att det var nå problem med leveransen och skickade sedan vidare mig till stan. Så jag hoppade åter igen på bussen. Och som sagt hade jag inte planerat att befinna mig på ett mer folk berikat ställe. Gick direkt till apoteket och hämtade ut det jag skulle ha. Plus att jag köpte slemlösande också, för det skulle jag verkligen ha behövt igår kväll och man vet ju inte om det blir samma visa en gång till.

Sen kollade jag på klockan och såg att den var tio över elva så jag tänkte gömma mig på sånna affärer som man inte kan tänka sig att det är mycket folk. Först gick jag till Classes eftersom att jag ändå skulle kolla på almenackor. Jag hittade inga men mitt när jag var där och letade kom en hel klass typ. Eller okej kanske tio elever och skulle köpa nå. Jag drog mig undan och tog hissen ner till akademibokhandeln och satte mig på dom små barnstolarna där och låtsades kolla på manga böcker. Jag ringde johanna halv men då skulle hon tydligen till sin farmor först. Så jag tog bakvägen dit och mötte henne. Hennes farmor bor typ vid skolan så det är ganska långt om man är lat. När vi kom dit så var inte ens hon hemma så vi gick tillbaka.

Kom hem, vilade. Hade ganska så ont i huvudet när jag kom hem. Man märker ändå att man är sjuk när man kommer bland folk. Man blir som mer stressad på något sätt. Har städat också eftersom min mamma alltid klagar på att jag aldrig gör någonting eller tar mig tid. Hade lovat att ta undan lite kläder och det gjorde jag. Nog får jag redigt ont i huvudet av att sitta vid datorn också. Nu ska evelina komma och hämta lite saker och jag ska dricka lite vatten, ta en panodil. Puss!

Inga kommentarer: